1.1.Kodex stanoví etické normy jednání a chování vpojišťovnictví (dále jen etické normy), které budou ve své praxi uplatňovat pojišťovny, jejich zaměstnaci, právnické a fyzické osoby, které zprostředkovávají prodej pojištění výhradně pro tyto pojišťovny (dále jen "zprostředkovatelé").
1.2. Etické normy navazují na normy právní, předpokládají jejich plnění a stanoví požadavky náročnější, než jaké vyplývají zprávního řádu. Kodex hodlá napomáhat uskutečňování právních norem i tím, že některé jejich obecné požadavky (zejména, aby byly dodržovány dobré mravy soutěže), konkretizuje na oblast pojišťovnictví.
1.3. Dodržování ustanovení kodexu napomáhá chránit dobré jméno pojišťovnictví jako celku a zajišťovat, aby klienti byli řádným způsobem a vpotřebném rozsahu informováni o službách pojišťoven a důvěřovali jim, aby ve vzájemných vztazích pojišťoven existovalo zdravé soutěžní prostředí a konkurence probíhala vsouladu sdobrými mravy hospodářské soutěže.
1.4. Při uplatňování a výkladu kodexu musí být brán zvláštní zřetel na to, že pojišťovny jsou finanční instituce, které:
- pracují se svěřenými prostředky a jsou povinny snimi náležitě hospodařit,
- získávají významné informace o osobním životě a mejetkových poměrech svých klientů a mají povinnost přísně respektovat a dodržovat obchodní tajemství, osobnostní práva podle ustanovení § 11 a nás