Mluvčí ČOI Miloslava Fléglová řekla, že inspektoři v lednu odebrali 242 vzorků pohonných hmot a na různé nedostatky přišli u 17 z nich. Jakostním požadavkům nevyhovělo například 33 procent směsných paliv a 7,7 procenta vzorků motorových naft. Špatných bylo také 5,8 procenta vzorků motorových benzinů. U LPG inspektoři v lednu nezjistili žádné závady.
Například u některých vzorků směsné motorové nafty byl letos v lednu zjištěn špatný bod vzplanutí či vysoký obsah síry. U motorových benzinů nejčastěji nevyhověl konec destilace.
Zejména u automobilových benzinů a motorových naft je ale podle Fléglové od roku 2003 patrné zlepšování jakosti. Tyto produkty přitom tvoří podstatnou část tuzemského trhu s pohonnými hmotami. V roce 2003 nevyhovělo testům 12,4 procenta vzorků.
Podmínky prodeje pohonných hmot od loňského září zpřísnila novela zákona. Je v ní například zakotvena povinnost evidence prodávaných paliv u čerpacích stanic, včetně jejich množství, jakosti a složení.
Novela obsahuje také povinnost registrace provozovaných čerpacích stanic, které musejí splňovat požadavky vylučující závažná rizika pro zdraví a bezpečnost osob a pro životní prostředí. Za porušení zákona hrozí prodejcům pohonných hmot až pětimilionová pokuta.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
