Prokuratura ve čtvrtek uvedla, že ÚVO nepostupoval správně, když se při posuzování smlouvy neřídil zákonem o veřejných zakázkách. Fialová tehdy řekla, že zástupci úřadu s tímto názorem souhlasí. Dnes ale mluvčí po návratu od šéfa úřadu Bély Angyala uvedla, že ÚVO podle něj při posuzování smlouvy postupoval správně. Úřad přesto respektuje tvrzení prokuratury a smlouvu předloží soudu.
Dohodu o provozu Gabčíkova prosadila minulá vláda Mikuláše Dzurindy při prodeji většinového podílu ve Slovenských elektrárnách Enelu. Smlouvu v minulosti zpochybnil také současný slovenský premiér Robert Fico, který poukázal na její nevýhodnost pro stát. Minulý měsíc se však Fico dohodl se šéfem Enelu, že se obě strany pokusí spor urovnat. Vodní dílo na Dunaji, kvůli němuž vede Slovensko dlouholetý spor s Maďarskem, patří státnímu podniku Vodohospodářská výstavba.
Slovensko se s Maďarskem dohodlo na projektu pro výstavbu a provoz soustavy vodních děl Gabčíkovo - Nagymaros před téměř 30 lety. Slovenská strana svou část postavila, zatímco Maďarsko od výstavby dolního stupně po pádu komunismu upustilo. Platnost dohody potvrdil v roce 1997 mezinárodní soud v Haagu, země se však dosud nedohodly na společném postupu podle tohoto rozsudku.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
