Náklady dopravců tvoří z 20 až 30 procent nákupy paliva, proto jsou řidiči nákladních aut často i za cenu velkých objížděk ochotni cestovat tam, kde je palivo levnější. Ceny nafty by však neměly začít růst okamžitě. Spotřební daň by se měla zvyšovat v několika krocích, schváleno už bylo navýšení na 330 eur na 1000 litrů nafty v roce 2010, o dva roky později by se podle Kovácse měl odvod zvednout na 359 eur.
Zatím ale není definitivní, že minimální spotřební daň nakonec vzroste. Jako v dalších daňových otázkách totiž musí s návrhem souhlasit všech 27 členských států Evropské unie. Některé státy EU by totiž mohli na návrhu "prodělat". Ze studie EK totiž vyplývá, že jen Německo ročně přichází zhruba od dvě miliardy eur, protože řidiči si radši zajedou natankovat do Česka nebo Polska. Jednání o daňových otázkách navíc nebývají nikdy jednoduchá a ne vždy končí shodou.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
