Snížení firemních daní bylo jednou z ústředních složek vládního programu nynější velké koalice pod vedením kancléřky Angely Merkelové. Proti návrhu se však vyslovuje část koaličních sociálních demokratů, kteří by mohli zabránit přijetí návrhu v parlamentu, třebaže jejich ministr financí Peer Steinbrück je předkladatelem zákona.
Reforma má zatraktivnit Německo jako místo pro podnikání. Steinbrückův plán předpokládá, že firmy na dani ušetří ročně 30 miliard eur a reálně jim navíc zbude pět miliard eur. Vláda totiž chce 25 miliard na ztracených příjmech pokrýt rozšířením daňové základny a pobídkami pro to, aby firmy platily daně raději v Německu než jinde.
"To, co děláme, je investice do budoucna. Musíme zpočátku vydržet určité ztráty daňových příjmů, ve střednědobém horizontu však z toho budeme mít výhody," řekl Steinbrück v rozhlasové stanici Bayerischer Rundfunk.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
