Jako jeden z důvodů uvedl to, že pokud stát prodá akcie nyní, dostane za ně méně peněz, než kdyby počkal, protože hodnota akcií podle jeho názoru poroste. Varoval zároveň, že stát ztratí určitou část vlivu ve firmě a oslabí tak svou možnost mluvit do energetické budoucnosti státu.
Při současném kurzu akcií by stát mohl za prodej podílu získat podle HN 35,7 miliardy korun. Peníze vládě chybí v letošním rozpočtu fondu dopravy. Akcie státu si na burze chce koupit sám ČEZ.
"Pokud nabyvatelem bude společnost ČEZ, tak tím samozřejmě tato transakce neskončí," upozornil Urban. ČEZ bude muset akcie do roka převést na někoho jiného nebo uspořádat jejich úpis, což změní poměr státu a vyžádá si to zřejmě i změnu stanov firmy, vysvětlil. "Myslíme si, že vláda měla dost času na to, aby připravila alternativní možnosti, jak sanovat ten deficitní rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury," dodal. ČSSD se podle něj bude pravděpodobně snažit dostat tento návrh na pořad jednání sněmovny, například formou interpelací.
Ministr financí Miroslav Kalousek řekl, že materiál poslal do vlády s několika alternativami možného prodeje, z nichž jednu navrhuje. Požádal také o zařazení na program v co nejkratší době.
ČSSD v dnešní tiskové zprávě uvedla, že požaduje, aby vláda hledala i jiné zdroje pro fond dopravy než prodej akcií ČEZ. "Pokud by to odvrátilo připravovanou privatizaci ČEZ, je ČSSD ochotna zahájit s vládou jednání o posílení dotace pro Státní fond dopravy ze zdrojů státního rozpočtu," stojí v tiskové zprávě.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
