Tento návrh by se týkal i České republiky, která se proti podobným snahám již několikrát ostře ohradila. Komise totiž Čechům vytýká situaci v plynárenství, kde výrobu i distribuci ovládá společnost RWE Transgas. Pokud by chystaná legislativa vstoupila v platnost, zřejmě by to znamenalo, že RWE Transgas přestane být dodavatelem plynu z Ruska. Češi se však obávají, že poté by dodávky ovládl ruský Gazprom.
Návrh EK by však měl omezené šance na úspěch. Musely by s ním souhlasit jednotlivé členské státy i Evropský parlament. Odpor se dá čekat především u členských států. Zastánci rozpadu energetických gigantů na menší části jsou především Británie, Irsko a Nizozemsko. Naopak Německo a Francie jsou proti. Legislativa by totiž tvrdě postihla jejich společnosti E.ON a EDF.
Brusel ovšem argumentuje tím, že od jednotlivých států dostal k vytvoření podobné legislativy svolení. Na březnovém summitu se sice o takzvaném unbundlingu, tedy oddělení jednotlivých činností, opravdu diskutovalo, ale formulace v závěrech byla vágní a obecná. Premiéři souhlasili s "efektivním oddělení výroby a distribuce", které ovšem bere ohled na specifika jednotlivých národních a regionálních trhů.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
