"Jednáme s ministerstvem financí o tom, že by vykonavatelem akcionářských práv tohoto podílu bylo ministerstvo dopravy," řekl ministr. Řebíček by se tak stal vedle ministra financí jedním z klíčových mužů, kteří by rozhodovali o privatizaci společnosti, ačkoli určitý díl akcií drží také Česká pojišťovna, hlavní město Praha a Bratislava.
Pokud se podaří současnému prezidentovi Radomíru Lašákovi dovést ČSA zpět k zisku, tak je podle Řebíčka otázka, zda vůbec ziskovou firmu v krátké době prodat. "Klučina tam bojuje jako lev," pochválil Řebíček Lašáka. Do budoucna však zřejmě firmu privatizace nemine. "Spojení s nějakým silným strategickým partnerem ČSA nemine, není to tak velká společnost, že by měla šanci přežít sama," míní Řebíček.
ČSA loni hospodařily se ztrátou zhruba 400 milionů korun, rok předtím tratily půl miliardy. Ztrátové hospodaření se většinou připisuje předchozímu vedení Jaroslava Tvrdíka. Lašák nastoupil do firmy loni v lednu a zahájil postupnou restrukturalizaci, jejíž součástí je například prodej nákladového terminálu nebo stravovacích služeb. Letos by firma měla skončit s mírným ziskem.
Největším akcionářem je ministerstvo financí s 57 procenty, Česká konsolidační agentura kontroluje 35 procent akcií.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
