Ministři na návrh Velké Británie, která jako jediná proti tzv. otevřenému nebi vystupovala, odložili otevření trhu transatlantických letů o pět měsíců. Až dosud se totiž počítalo s tím, že v případě schválení bude dohoda platit už od letošního října.
Oficiálně by měla být finální podoba dokumentu potvrzena na nadcházejícím summitu EU a USA.
Dohoda má umožnit aeroliniím z Evropy létat z jakéhokoli města EU do jakéhokoli bodu v USA a naopak. Očekává se, že díky ní zlevní letenky, zvýší se počet přepravených cestujících a vznikne až 80.000 nových pracovních míst.
Členské státy už předem signalizovaly, že s dohodou o otevření trhu transatlantických letů souhlasí, otevřeně se bouřila pouze Británie.
Britové měli námitky především vůči tomu, že Spojené státy i nadále omezují vstup evropských investorů do amerických leteckých společností. Washington se totiž stále nevzdal pravidla, že zahraniční investor nesmí v amerických aeroliniích vlastnit více než čtvrtinu hlasovacích práv.
Proti dohodě vystupovaly i britské aerolinie. Ve chvíli, kdy začne otevřené nebe fungovat, totiž ztratí společnosti British Airways a Virgin Atlantic, které mají například na londýnském letišti Heathrow prakticky monopol na transatlantické lety, svoje výsadní postavení. V současnosti smí z Heathrow přes oceán létat právě jen tyto dvě britské společnosti a americké aerolinie United Airlines a American Airlines.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
