Zatímco po celá 90. léta minulého století produkce jízdních kol v Česku klesala a v roce 2002 se počet vyrobených kol zastavil na 54.000 kusů, loni se podle oslovených firem v Česku vyrobilo 300.000 bicyklů. Naposledy přesáhla tuzemská produkce jízdních kol podle údajů Českého statistického úřadu hranici 300.000 kusů v roce 1998.
Ochrana tuzemského trhu začala platit vstupem Česka do Evropské unie. "Předtím se žádný výrobce dlouho neudržel. Firmy sice vznikaly, ale rychle končily," uvedl Richard Žák, majitel značky Amulet, která si nechává svá kola vyrábět v moravské Studénce u firmy 4Ever.
Firmy, které montují kola v Česku, stejně používají díly vyrobené v Asii. Téměř padesátiprocentnímu antidumpingovému clu na díly z Čína a Vietnamu se ale mohou vyhnout, pokud podíl hodnoty těchto dílů nepřesáhne na bicyklu 60 procent, vysvětlil spolumajitel 4Ever Petr Brož.
Získat výjimku na neplacení antidumpingových cel ale není snadné. Evropská komise k tomu musí každému výrobci udělit oprávnění.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
