"Začínáme být zbyteční ve vlastní zemi. Dovoz nahrazuje vlastní produkci. Nůžky se nadále rozvírají, dotace rostou, příjmy z výroby klesají. Proto sílí naše nervozita," uvedl Veleba.
Doplnil, že podle analýz vytvořený kladný hospodářský výsledek včetně dotací nebude stačit na prostou obnovu výrobních procesů. "Rozměr zemědělství se dále snižuje... Nejde jen o prasata, to je jen modelový příklad, kam můžeme dospět i v jiných komoditách," uvedl Veleba.
Podotkl, že se loni také prohloubil schodek České republiky v obchodě se zemědělskými a potravinářskými produkty. Zvýšil se na 32,7 miliardy korun. "Ještě v roce bilanční schodek činil 19,7 miliardy korun," řekl Veleba.
Podle předběžných údajů Českého statistického úřadu loni produkce zemědělství v běžných cenách činila 101 miliard korun, což byl meziroční pokles o 0,6 procenta. Výroba ve stálých cenách roku 2000 se snížila o 4,5 procenta na 101,7 miliardy korun.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
