Svazy upozorňují na ztráty, které státnímu podniku hrozí kvůli méně transparentnímu způsobu prodeje vytěženého dřeva. "Státní monopolizace obchodu se dřívím není cestou ke zvýšení efektivnosti využití státních lesů," uvádějí v dopise.
Holický v rozhovoru pro čtvrteční MfD řekl, že chce zvýšit podíl dřeva, se kterým by si státní podnik obchodoval sám. Ministr Gandalovič ho v týdeníku Ekonom doplnil s tím, že LČR na tom nejsou personálně tak špatně, aby dřevo neuměly "slušně" prodat samy.
O tom ale soukromé firmy pochybují. Dosud byly veřejné zakázky koncipovány tak, aby státní dřevo získala firma, která za ně nabídla nejvyšší cenu. Nově by bylo za obchod zodpovědných asi 180 zaměstnanců, kteří by získali pravomoc určovat jeho cenu i výběr obchodního partnera. "Je to vytváření prostředí pro korupci," míní Ivan Doubrava, šéf firmy CE WOOD, která je členem jednoho z protestujícího sdružení.
Podle podnikatelů navrhovaný způsob prodeje nemotivuje k dosahování nejlepší prodejní ceny dřeva.
Výběrová řízení podle nových pravidel by měla být vypsána do konce května.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
