Oficiální rekord je zatím 515,3 kilometru v hodině a TGV ho vytvořil v roce 1990. Při neoficiálních pokusech na nyní dokončované lince do Štrasburku už ale dosáhl rychlosti 553 a 559,4 kilometru v hodině. Jsou tedy všechny předpoklady pro to, aby při úterním oficiálním pokusu rekord padl.
Absolutní rychlostní vlakový rekord drží japonský vlak německé technologie Maglev, který už jel rychlostí 581,2 kilometru v hodině. Tento vlak se pohybuje na magnetickém polštáři. Překonání tohoto rekordu může být pro konstruktéry TGV další cíl. Před jinými kolejovými vlaky má TGV velký náskok. Německý expres ICE dosáhl rychlosti "jen" 430 a japonský Šinkansen 400 kilometrů v hodině, napsal Le Parisien.
TGV se o rekord pokusí na vysokorychlostní trati, na které bude provoz pro veřejnost v plném rozsahu zahájen v červnu. TGV na ní budou jezdit rychlostí 320 kilometrů v hodině, o dvacet kilometrů rychleji než na jiných svých linkách. Cesta mezi Paříži a Štrasburkem se tak zkrátí skoro o polovinu.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
