"Zatím žádné konkrétní odezvy od cestujících nemáme. Čekáme na pondělí, kdy bude první zátěžový den, protože provoz o víkendu není tak veliký," řekl generální ředitel ČSAD Jihotrans Robert Krigar. Autobusovém nádraží denně odbaví 760 spojů a 30.000 cestujících.
Autobusové nádraží na střeše budovy je ojedinělé nejen v Česku, ale také ve střední Evropě. "Víme o podobných ve Francii a Holandsku, ale tam jsou menší," uvedl Krigar. Plocha nového českobudějovického nádraží zabírá zhruba jeden hektar plochy.
Stavba dopravně-obchodního centra Mercury, jehož střechu s autobusovým nádražím architekti s nadhledem označují jako letiště, vznikala rok a půl a stála téměř miliardu korun. Zužitkovala plochu předchozího autobusového nádraží a nebylo třeba zastavět další pozemky.
Střechu využívá v České republice autobusové nádraží v Brně na Zvonařce, tam jsou však jen odstavné plochy pro čekající autobusy. Českobudějovická stavba také spojuje několik prvků - propojení s vlakovým nádražím, odstavná stání pro zhruba 700 aut, obchodní a společenské centrum a odbavovací prostor pro integrovanou autobusovou dopravu.
Podle investorů bylo největším problémem vyprojektovat střešní plochu tak, aby vyhovovala velkému provozu autobusů, a přitom nevznikly problémy s tepelnou izolací a zatékáním vody do obchodního centra pod ní. Cestující na střechu vyvezou eskalátory a tři výtahy, v novém objektu je i úschovna zavazadel, informace o jízdních řádech či předprodej jízdenek.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
