Druhý temelínský blok vyrábí bez omezení. Podle harmonogramu měl být první blok elektrárny spuštěn v pátek odpoledne, příprava ale trvala o den déle. "Žádný zádrhel se nevyskytl, přípravných kroků je však spousta a nedalo se přesně odhadnout, kdy blok nastartujeme," vysvětlil mluvčí.
Původně měl první blok začít s výrobou koncem března. Konec odstávky však oddálil únik asi 1000 litrů chladicí mírně radioaktivní vody při tlakové zkoušce. Technici poté museli rozebrat horní díl reaktoru, opravit netěsnost, zařízení znovu smontovat a zkontrolovat. Zjištěná netěsnost zapříčinila skluz v odstávce o zhruba tři týdny. Podle odhadu analytiků den odstávky bloku Temelína stojí přibližně 12 milionů korun.
Odstávku vyvolaly potíže s palivem od americké firmy Westinghouse. V reaktoru se totiž některé palivové soubory deformují více, než se původně předpokládalo.
Letos je na prvním bloku plánována ještě jedna dvouměsíční odstávka. Ta se uskuteční od srpna do října. Obsluha elektrárny při ní opět vymění čtvrtinu paliva v reaktoru. Zároveň s tím nahradí část vysokotlakého rotoru turbíny za konstrukčně zcela novou. Výkon tisícimegawattového bloku se poté zvýší zhruba o 20 megawatt.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
