Výrazně lépe z prognózy vychází Slovensko, kterému fond zvýšil odhad růstu na 8,2 procenta. To znamená, že Slováci by měli udržet rekordní růst z loňského roku. MMF přitom ještě loni na podzim uváděl, že počítá na letošní rok se zpomalením tempa růstu slovenské ekonomiky na rovných sedm procent.
Střední Evropa obecně těží z růstu v západní Evropě, převážně v Německu, které je hlavním obchodním partnerem většiny zemí v regionu. Pomáhají ale i přímé zahraniční investice a rovněž nové automobilky, které ve středoevropských zemích začaly působit.
Fond upozorňuje na výrazné zhoršení deficitů běžného účtu, které se sice zatím daří financovat, ale podle MMF je nutné pracovat na snížení schodků. U zemí jako je Česká republika, Maďarsko a Polsko je podle názoru fondu diskutabilní, zda učinily dostatečný pokrok v přípravě na vstup do měnové unie.
Ze skupiny středoevropských zemí si lépe povede i Polsko, kde fond zvýšil odhad růstu na letošní rok na 5,8 procenta z podzimní prognózy 4,5 procenta. Naopak maďarská ekonomika citelně zpomalí růst, který tak nebude činit zřejmě víc než 2,8 procenta. Na podzim MMF Maďarsku předpovídal růst v rozsahu 3,5 procenta.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
