"Co unese Škoda Auto, nemusí být přesně to, co mohou unést některé jiné české firmy," řekl Klaus ČTK. Přítomné členy vedení automobilky prezident v souvislosti s dopady na celou českou ekonomiku vyzval k tomu, aby "mzdy moc nezvýšili". "Signální efekt, který přijde z této dohody pro zbytek ekonomiky, bych jako ekonom v žádném případě nepodceňoval," řekl Klaus.
Odbory ze Škody Auto mají dnes na mimořádné podnikové radě projednat poslední vylepšenou nabídku společnosti na růst mezd. Pokud s návrhem nebudou souhlasit, chtějí v úterý 17. dubna vyhlásit stávku. Původně ji plánovaly už na dnešek, ale po nové nabídce firmy ji odložily.
Vedení Škodovky ve středu navrhlo desetiprocentní růst tarifu na dva roky od 1. dubna, navýšení ročního bonusu na 10.000 korun a inflační doložku od poloviny roku 2008. Při rozpočítání všech položek to znamená celkové zvýšení platu o 13 procent, což je více než 3000 korun měsíčně na zaměstnance, tvrdí člen představenstva firmy Martin Jahn.
Odboráři zatím nesdělili, na jaký růst platů jsou ochotni přistoupit. Předseda firemních odborů pouze připustil, že to je méně než původně požadovaný růst tarifů o 17 procent, který s dalšími požadavky dával celkový růst objemu mezd o 24 procent.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
