ČEZ se podle MfD dříve odmítal o vstupu uhlobaronů do projektu Počerad bavit, protože spoléhal na platnost předběžné smlouvy na dodávky uhlí z Mostu až do roku 2055, takže jeho investice neměly mít žádné překážky. Smlouva však byla ze strany dolů zpochybněna a jiné uhlí pro nové elektrárny ČEZ nemá. Stávající kontrakty ČEZ vyprší už za pět let, píše.
"Hledáme model vzájemné spolupráce," nechtěl šéf ČEZ Martin Roman jednání komentovat. Zdroj z vedení elektrárenské společnosti však MfD řekl: "Taháme za kratší konec. Oni mají práva na uhlí a my chceme vyrábět elektřinu. Jaké máme možnosti? Buď půjdeme k soudu, anebo se budeme snažit nějak dohodnout."
Svou roli hraje podle lidí obeznámených s jednáních i fakt, že do dolů vstoupil loni právě Tykač a Roman ho nakonec začal brát jako partnera.
Jednání o společném podniku jsou podle zdroje z managementu ČEZ velmi tvrdá.
Mostecká uhelná potvrdila, že s ČEZ nyní vyjednává o dlouhodobém kontraktu na dodávky uhlí, odmítla však komentovat vyjednávání o společném podniku. Oficiálně majitelé trvají na tom, že chtějí postavit vlastní elektrárnu, píše Mladá fronta Dnes.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
