Švagr však neodejde z resortu dopravy úplně. Dostal totiž od ministra dopravy Aleše Řebíčka nabídku, aby zastával post finančního ředitele ve Správě železniční dopravní cesty a podle mluvčího Hanzelky ji přijal.
Odvolání Švagra z funkce šéfa fondu dopravy není žádným překvapením. Média o něm spekulovala již několik týdnů, sám ministr Řebíček, který je zároveň předsedou výboru fondu, své rozhodnutí Švagrovi oznámil v pondělí.
"Pro návrh změny v čele fondu jsem měl jeden hlavní důvod, s panem Švagrem jsme se rozešli v názorech na způsob, jakým je a má být naplňováno poslání fondu," řekl dnes Řebíček ČTK.
Podle dřívějších vyjádření v tisku ministrovi zřejmě nejvíce vadilo, že fond zahajoval stavby, pro které neměl dostatečné finanční krytí, a výstavba tak byla rozkouskována na mnoho malých úseků. Řebíček také kritizoval, že fond rozhoduje o tom, které stavby zahájit, ačkoliv to má být náplní práce investorských organizací Ředitelství silnic a dálnic a Správy železniční dopravní cesty. Právě ony totiž rozdělují peníze z fondu soukromým firmám.
SFDI je výhradním distributorem peněz na výstavbu a údržbu dopravní infrastruktury. Ročně vydá na dopravní stavby miliardy korun. Letošní rozpočet fondu počítá s výdaji 60 miliard, dalších 12 miliard má fond připraveny na spolufinancování evropských projektů. Více než dvě třetiny peněz fondu jdou na dálnice a silnice, necelá třetina míří přes Správu železniční dopravní cesty do železniční infrastruktury.
Nad budoucností fondu se však vznáší otazník. Například ODS před volbami prohlašovala, že by měl být fond zrušen a peníze na dopravu by měly putovat jinými cestami. Diskuse o další existenci fondu se očekává zejména po roce 2009, kdy vyschnou příjmy z privatizace, které jsou zatím hlavním zdrojem peněz pro fond.
Podobnou agenturu jako SFDI má například Francie nebo Polsko. Švýcarsko její zřízení chystá na rok 2008, naopak Slovensko svůj fond zrušilo.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
