Největší firmy - ostravské Vítkovice Holding i Škoda Plzeň - hlásí rekordy. Loňský hrubý zisk Vítkovic překročil poprvé v historii dvě miliardy korun. Tržby přesáhly 17 miliard. Škoda Plzeň zatím přesná čísla nezná, ale čeká zisk přes miliardu a tržby kolem devíti miliard korun.
Strojírenská část skupiny KKCG podnikatele Karla Komárka (bohumínské ŽDB a Bonatrans a výrobce soustruhů Kovosvit MAS) překoná podle HN jak předloňské hospodářské výsledky, tak i plány z počátku roku. Úspěchy hlásí i menší firmy: Toshulin loni svůj obrat více než zdesetinásobil, První brněnská strojírna jej zvedla o třetinu.
Ve střední a východní Evropě továrny léta takřka neinvestovaly, teď se hromadně modernizují, píšou HN. Řada strojařů navíc prodává i dál na východ, do expandujících asijských ekonomik.
Odbyt strojařům táhne i růst domácího stavebnictví, včetně budování dálničních mostů, a pokračující příliv nových investorů, kteří stavějí a vybavují nové továrny.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
