Kolik však mýtné reálně za rok vynese, není jisté; odhady se pohybují od tří do deseti miliard. Jediným oficiálním číslem je položka v rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury, který je příjemcem veškerých mýtných plateb. Fond počítá letos s příjmem z mýtného ve výši 4,8 miliardy korun. Z toho však stát musí zaplatit zhruba dvě miliardy firmě Kapsch jako splátku za vybudování systému a za služby s mýtem spojené.
Mýtné se v České republice zatím vybírá na zhruba 1000 kilometrech dálnic a rychlostních silnic mikrovlnnou technologií. K placení mýta se zaregistrovalo téměř 170.000 vozidel o hmotnosti 12 tun a více, přičemž výrazně převažují vozy ze zahraničí. Těch se v mýtném systému pohybuje přes 105.000, domácích je asi 62.000.
Ministerstvo dopravy nyní analyzuje možnosti rozšíření systému i na silnice první třídy. Plány resortu se od podzimu několikrát změnily. Podle původní smlouvy měly kamiony začít platit na zhruba 1200 kilometrech silnic první třídy od letošního 1. července, přičemž měla být využita stejná technologie jako na dálnicích.
MD však požádalo firmu Kapsch o návrh satelitní technologie, čímž se červenec stal nereálným termínem a jako nové datum určili zástupci ministerstva 1. leden 2008. Podle posledních zpráv se ministerstvo zřejmě vrátí k původnímu plánu s mikrovlnným systémem a mýtnými branami. Podle dnešního vyjádření náměstka ministra dopravy Jiřího Hodače bude o použité technologii rozhodnuto po 14. květnu.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
