České podniky exportovaly především tanky, obrněná a jiná vozidla a jejich speciálně konstruované součásti, které tvořily 34 procent celkového vývozu. Uspěly také letecká technika i její součásti a vývoz služeb, jako jsou technická pomoc či výcvik s 15, respektive 14 procenty celkové sumy.
Polovina exportů míří podle Profitu do Evropy, do Severní Ameriky putuje 15 procent a zbytek je rovnoměrně rozdělen do ostatních zemí. "Nákladní vozy Tatra jezdí v Indii, vysílačky DICOM jsou používány v Malajsii a letecké součástky zásobují linky našich evropských sousedů," jmenoval některé příklady prezident Asociace obranného průmyslu Jiří Hynek.
Naproti tomu dovoz zbraní se loni rapidně snížil asi na 93,1 milionu eur. Předloňský strmý nárůst totiž způsobil svým rozsahem ojedinělý pronájem stíhaček Gripen. "Poprvé po více letech bylo dosaženo v podstatě vyrovnané bilance. Na udržení tohoto trendu má vliv stabilizace pořizování vojenského materiálu Armádou České republiky ze zahraničí," uvedl Tlapa.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
