V roce 2006 se objem leasingu movitých věcí u členů ČLFA zvýšil meziročně o šest procent na 106,4 miliardy korun. Zároveň tyto firmy poskytly spotřebitelské úvěry za 36,6 miliardy Kč, což znamenalo nárůst o 13 procent. Podíl členů ČLFA na leasingovém trhu představuje 97 procent.
Objem spotřebitelských úvěrů poskytnutých členskými firmami asociace za první tři letošní měsíce stoupl o 23,5 procenta na 9,6 miliardy Kč. Bez zahrnutí výsledku nového člena společnosti Profireal by byl nárůst pětinový.
Český leasingový trh zaujímá v evropském měřítku 14. místo, mezi novými evropskými tržními ekonomikami je na prvním místě. Podíl leasingu na financování movitých investic se v Česku blíží 30 procentům, což je po Británii v Evropě nejvíce. Za 16 let existence leasingu v Česku se zde tímto způsobem investovalo 1,1 bilionu korun.
ČLFA kritizuje návrhy daňových změn ministerstva financí, které se týkají leasingu. Tato opatření by podle asociace měla pro značný počet ekonomických subjektů za následek zdražení a omezení refinančních zdrojů a způsobila by v konečném důsledku růst cen výrobků a služeb.
Návrh novely, který hodlá MF předložit vládě, omezuje mj. daňovou uznatelnost úroků z přijatých úvěrů a půjček zpřísněním pravidel nízké kapitalizace. Nově zavádí maximální limit daňově uznatelných úroků z úvěrů a půjček na šest procent z roční sazby z průměrné výše skutečně čerpaných úroků a půjček. MF také navrhuje sjednotit minimální dobu trvání leasingu movitého majetku s minimální dobou odpisování.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
