"Na rozdíl od jiných evropských trhů, které více či méně stagnují, není český trh ještě zdaleka nasycen. Lidé si díky klesajícím cenám nových motocyklů a díky zlepšování životní úrovně v ČR konečně mohou dovolit investovat do volného času a pořídit si nový stroj od renomovaných japonských, evropských či amerických výrobců, nebo levnější čínské produkce," řekl ředitel společnosti Suzamoto Jakub Šebesta. Mnoho lidí podle něj navíc pochopilo, že motocykl může být i praktickým dopravním prostředkem ve městech trpících dopravními zácpami.
Nejvíce, 764 strojů, prodala letos Yamaha, následuje Honda s 661 prodanými kusy a Suzuki s 498 motocykly. Domácí Jawa prodala 51 nových motocyklů. U renomovaných japonských značek ale převládá dovoz starších ojetých strojů. Lidé si tak od začátku roku zaregistrovali 1594 motorek Honda, 1350 strojů Yamaha a 1286 Suzuki.
Dovoz ojetin roste, i když nové stroje zlevňují. U motocyklů jedné typové řady během pěti let klesla cena i o 20 až 30 procent. Podle Šebesty za zlevňováním stojí jednak rostoucí konkurence na českém trhu a zároveň slábnoucí dolar. Příkladem snižování cen může být Suzuki SV650. Zatímco v roce 2002 se prodávala za 225.000 korun, aktuální model K7, který je navíc po technické stránce vylepšen elektronickým vstřikováním paliva nebo katalyzátorem, lze nyní pořídit za 170.000 Kč.
Podle údajů Svazu dovozců na trhu v současnosti působí přes 100 značek. Výraznou část tvoří asijští výrobci levnějších maloobjemových strojů.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
