Podle ŘSD hrají na českých dálnicích prim tuzemské kamiony, které platí přes 61 procent z celkového mýtného. Vysoký podíl na platbách mají také slovenští řidiči, na něž připadá takřka 16 procent zaplaceného mýta. Následují polské, maďarské a německé nákladní automobily. Na konci tabulky jsou pak vozidla z exotických zemí jako Monako, Izrael nebo Kyrgyzstán, které zaplatily v ČR na mýtném řádově pouhé stokoruny.
Mýtné se v České republice vybírá zatím na necelých 1000 kilometrech dálnic a rychlostních silnic. Od příštího roku by se měl mýtný systém rozšířit i na část silnic první třídy. Kolik bude celoroční výnos mýtného, není dosud jisté. "Dosavadní výběry se vyvíjejí velmi pozitivně a potvrzují náš původní odhad ročního příjmu z mýta přes pět miliard korun," řekl Karel Feix, ředitel firmy Kapsch, která systém vybudovala a pro ŘSD spravuje.
Jediným oficiálním číslem je položka v rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury, který je příjemcem veškerých mýtných plateb. Fond počítá letos s příjmem z mýtného ve výši 4,8 miliardy korun. Z toho však stát musí zaplatit zhruba dvě miliardy firmě Kapsch jako splátku za vybudování systému a za služby s mýtem spojené.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
