"Liší se to region od regionu, v Beskydech bude procento vytěžené dřevní hmoty podstatně větší, protože objem kalamity zde nebyl tak velký," uvedl ministr s tím, že zdejší firmy musejí v řadě případů za prací cestovat.
"Přesunujeme dříví z oblastí, kde je ho nadbytek, tam, kde je těžby méně. Klade to obrovské nároky na přepravu dříví, s určitými potížemi se to zvládá," dodal.
Z vyjádření Ivo Klimši, prezidenta Konfederace lesnických a dřevozpracujících svazů ale vyplynulo, že moravskoslezské firmy v na důsledky lednové kalamity stále těžce doplácejí.
"Větrná smršť zasáhla zejména Čechy, doprava dřeva směrem na Moravu je handicapem a zdejší firmy mají vícenáklady spojené s logistikou," řekl novinářům Klimša, který je také šéfem celulózky Biocel Paskov. "V případě Biocelu Paskov se dopravní náklady až zdvojnásobují, takže je to velký zásah do ekonomiky firmy," dodal.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
