"Ta částka (11 miliard) je velmi nutná pro zachování fungování toho fondu jako takového," řekl Hodač. Zdrojem peněz mají být podle náměstka rezervní fondy ostatních ministerstev. Vláda přitom k tomu, aby naplnila alespoň schválený rozpočet fondu, rozhodla o prodeji sedmi procent akcií ČEZ za sumu, která zřejmě přesáhne 30 miliard. Ty však fond dostane nejdříve ve čtvrtém čtvrtletí, takže mu hrozí, že během roku nebude schopen stavby financovat.
Jedním z důvodů stálého deficitu fondu je podle Hodače velká rozestavěnost dopravních staveb, a zároveň potřeba zahajovat stavby nové, čímž se finanční nároky v čase kumulují. Druhým problémem je dosud neschválený objem finanční pomoci z Evropské unie. To brání čerpání peněz z operačního programu Doprava.
"Dnes už běží stavby, které do toho programu patří, nicméně jejich předfinancování jde z prostředků fondu," řekl Hodač. Protože však není ještě možné čerpat finance z fondu Doprava, SFDI nedostává své peníze zatím z Evropské unie zpět. "Vzniká tam další deficit a fond ztrácí cash flow a bude mít v dohledné době málo prostředků," dodal Hodač.
V případě, že fond dodatečné miliardy nedostane, bude nutné některé důležité stavby odložit na neurčito. Přitom například výstavbu rychlostní silnice R7 stát závazně slíbil investorům z nové průmyslové zóny Triangle u Žatce. Jako další příklad uvedl Hodač 20 kilometrů dálnice D8 na Ústecku.
"Problém může být i s čerpáním evropských peněz, protože když to budeme oddalovat v čase, tak si na ně nemusíme šáhnout," řekl Hodač, podle něhož je nabízených 160 miliard korun z EU do roku 2013 jedinečnou možností, která se nebude opakovat. "Věřím, že zvítězí zdravý rozum," vzkázal na adresu ostatních ministerstev.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
