"To je pro drobného živnostníka naprosto nereálná cena," uvedl k návrhu šéf Sdružení podnikatelů a živnostníků Bedřich Danda. Podle něj by měl poplatek záviset na sumě, která je předmětem dotazu. Pro prezidenta Hospodářské komory Jaromíra Drábka by 10.000 Kč bylo ještě přijatelných, i on je však pro odstupňování ceny podle složitosti odpovědi a výše danění.
Řada podnikatelů a politiků však placení za editační povinnost odmítá. Daňové zákony by podle nich měly být jasné a srozumitelné. A pokud nejsou, musí dodatečné náklady za jejich vysvětlování nést viník, tedy stát.
"Jsem zcela proti tomu, aby byly zpoplatněny ty dotazy, které vycházejí z nejasností a dvojznačností v zákoně," říká například poslanec Michal Doktor (ODS). Pokud už bude poplatek zaveden, musí podle něj jít o daňově uznatelný náklad.
Na tom, že by editační povinnost měla být zpoplatněna, se minulý týden shodli ministr financí Miroslav Kalousek a šéf Hospodářské komory Drábek. "Výše poplatku by ale měla být spíše symbolická, jeho hlavní význam je v ochraně před možným zneužíváním," míní Drábek.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
