Původní plány na WiFi zdarma vyvolaly podle komise obavy, že by projekt mohl porušovat unijní pravidla pro konkurenci. Ale pražský magistrát udělal některé podstatné změny - především rozhodl, že uživatelé se dostanou bezplatně jen na portály státní a veřejné správy. Vzhledem k těmto změnám komise došla k závěru, že projekt ve své nynější podobě nepředstavuje státní pomoc, uvádí se v prohlášení EK.
"Investice do broadbandových sítí jsou především záležitostí soukromých společností a státní podpora je přijatelná, jen když řeší přesně definované selhání trhu nebo sociální problém," uvedla komisařka pro hospodářskou soutěž Neelie Kroesová. Ocenila, že Praha "modifikovala plány tak, že je možné v projektu pokračovat, aniž by to ovlivnilo konkurenci".
Poskytování internetu zdarma se nelíbilo české Asociaci lokálních poskytovatelů internetu, podle níž může právě porušovat hospodářskou soutěž.
Po stížnosti soukromých operátorů komise zkoumala plány magistrátu na bezplatnou WiFi síť, která by pokryla asi třetinu města a během pěti let by stála 12 milionů eur (asi 336 milionů korun). Během vyšetřování a po vyjádření českého Úřadu pro hospodářskou soutěž české úřady podstatně projekt změnily a zavázaly se, že požádají komisi o souhlas v případě plánů na komerční využívání sítě, oznámila dnes komise.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
