Letos přitom došlo k paradoxnímu vývoji. V prvním čtvrtletí kvůli nebývale teplé zimě klesla spotřeba proudu o rekordních 6,7 procenta. V květnu, kdy spotřeba obvykle klesá, podle předběžných výsledků spotřeba stoupla o 3,7 procenta. Tento nárůst energetici a ekonomové vysvětlují nejen rostoucí průmyslovou výrobou, ale i pořizováním klimatizací.
Rostoucí zájem o klimatizace nezaznamenávají pouze obchodníci, ale i výrobci. Japonská továrna Daikin v Plzni pracovala ještě v březnu na základě předpovědí obchodníků jenom na jednu směnu. "Teď jede na tři směny a pořád to nestačí," říká zástupce Daikinu.
Rostoucí spotřeba proudu nutí energetiky do větších investicí do sítí, aby nedocházelo k výpadkům proudu. To se následně projeví v cenách elektřiny. Česká přenosová soustava ČEPS předpokládá, že do roku 2010 bude do výstavby a obnovy sítí investovat každoročně zhruba 2,5 miliardy korun.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
