"Do konce léta podáme žádost o posouzení vlivu na životní prostředí," řekla deníku mluvčí Penty Jana Studničková. Společnost podle ní hodlá do výstavby letiště investovat "řádově miliardy korun". Odborníci dříve odhadli, že dostavba vodochodského letiště by zpočátku přišla na 2,5 miliardy korun a v případě zvýšení kapacity dalších 1,3 miliardy.
Penta počítá, že by plánovaným terminálem prošlo zhruba 1,5 milionu cestujících ročně; to je zhruba deset procent nynějšího provozu Letiště Praha v Ruzyni. Ruzyňskému letišti by vodochodské přímo konkurovat nemělo, protože se chce zaměřit na nízkonákladové linky. "Ruzyně je pro ně dnes drahá a navíc jim nemůže nabídnout dostatečně atraktivní časy pro jednotlivé linky," vysvětlila MfD Studničková. Nízkonákladoví přepravci podle ní uvítají levnější letištní poplatky.
Lidé z okolí vodochodské přistávací dráhy se podle deníku bojí, že letiště by přineslo zvýšení hluku a příliv lidí a aut. "Bude to boj. My tam budeme třeba ležet," řekl MfD místostarosta Vodochod Ivan Lomnický. Nevyloučil ale dohodu, která by byla výhodná pro obě strany a nezhoršila životní podmínky v okolí.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
