Urychlit výstavbu okruhu mělo pomoci memorandum, které v červenci 2004 podepsali primátor Pavel Bém (ODS), tehdejší ministr dopravy Milan Šimonovský (KDU-ČSL) a hejtman Středočeského kraje Petr Bendl (ODS), připomíná Právo. Na přípravu staveb měla dohlížet stálá pracovní skupina, aby se zrychlilo územní řízení, výkup pozemků a zajistilo financování.
"Bohužel musím konstatovat, že memorandum se nijak nepromítlo z hlediska očekávané vstřícnosti při složitých jednáních s úřady a ekology," uvedl Kotouš. "Současný stav příprav a realizace jednotlivých úseků odsouvá dokončení obchvatu zřejmě až do roku 2013," řekl deníku.
Stavbaři se nyní zaměřují na jižní část pražského okruhu, tedy oblast, kde je hustota silniční sítě minimální a dopravní situace nejhorší. Podle ŘSD došlo k významnému pokroku na úsecích Lahovice-Slivenec a Lahovice-Vestec, kde se podařilo vykoupit všechny pozemky. Je tak reálné, že tyto stavby budou zprovozněny v roce 2009, čímž k nynějším 17 kilometrům okruhu přibude dalších 16 km. Celkem by obchvat měl mít 83 kilometrů.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
