V Ostravě začalo v letech 2000 až 2005 jezdit 14 nových nízkopodlažních tramvají. Dodala je společnost Inekon Group. Dopravní podnik s ní od roku 2000 kromě smlouvy uzavřel i 15 dodatků ke smlouvě. Původně požadoval tramvaje Škoda-Inekon LTM, od roku 2002 ale právě na základě dodatků nakupoval vozy Inekon 2001 - TRIO. "Vzhledem k hodnotě dodávek nových tramvají však byl povinen vyhlásit obchodní veřejnou soutěž. Tím, že tak neučinil, jednal při uzavření dodatků v rozporu se zákonem," uvedl Pecina.
Případ je ale ještě komplikovanější. Začátkem roku 2000, kdy podnik smlouvu uzavíral, nebyl ještě zadavatelem podle zákona o veřejných zakázkách, a zákonem se tak nemusel řídit. To se změnilo 1. června 2000. Šest týdnů předtím přitom firma uzavřela nečíslovaný dodatek k původní smlouvě, který umožňoval místi původního typu tramvají dodávat jakýkoliv typ.
Antimonopolní úřad tak dopravní podnik podezříval, že u později uzavřeného dodatku změnil datum, aby bylo před 1. červnem 2000. Zkoumal to i kriminalistický ústav. Přesné datum podpisu se mu ale nepodařilo zjistit. ÚOHS tedy toto podezření nemohl při posuzování případu zohlednit, podotkl Pecina.
Případem se zabýval také soud. Plzeňská Škoda Transportation, která vyráběla původní model Škoda-Inekon LTM, podala na Dopravní podnik Ostrava a Inekon Group žalobu. Požadovala 183 milionů Kč korun jako kompenzaci za údajnou nekalou soutěž.
Antimonopolní úřad už ostravský dopravní podnik v minulosti pokutoval 50.000 korunami za chybný tendr na nové autobusy. Jinou zakázku na autobusy zrušil.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
