Zatímco krátkodobé dluhy ČSA podle Aktuálně.cz poklesly z 1,4 miliardy na miliardu korun, dlouhodobé úvěry se více než zdvojnásobily a na konci účetního období představovaly více než 1,6 miliardy korun.
"Dlouhodobé úvěry narostly kvůli tomu, že jsme museli zaplatit předplatby na letadla. To znamená, že se musí zaplatit až pět procent ceny předem," uvedl pro Aktuálně.cz finanční ředitel ČSA Luboš Černý.
Největší část dlouhodobé dluhové zátěže představuje nákup nových letadel Airbus A319 a A 320. Ten je totiž ve výši bezmála 1,2 miliardy korun, píše server.
České aerolinie loni vykázaly ztrátu 397 milionů korun, což bylo téměř o 100 milionů méně než v roce 2005. Letos očekávají aerolinie po dvou letech mírný zisk 42 milionů korun. Většinovým akcionářem firmy je stát prostřednictvím ministerstva financí.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
