Na krabičkách a tubách by se tak již neměly objevovat nápisy, které slibují 100procentní ochranu před slunečními paprsky, či další zázračné vlastnosti. "Takto klamavé nápisy přispívají ke smrti tisícovek lidí ročně," uvedla komisařka pro ochranu spotřebitele Meglena Kunevová.
Všechny opalovací krémy tak budou muset být nejpozději do konce letošního roku vybaveny novým logem, které ponese nápis UVA. To neznamená nic jiného než příslib ochrany před ultrafialovým zářením typu A. Krém bude rovněž označen nápisy "nízká", "střední", "vysoká" a "velmi vysoká", jež označují stupeň ochrany před UVA.
Krémy jsou dosud označovány především takzvaným ochranným faktorem, který je vyjádřen číslicí. Ta však vyjadřuje jen ochranu před ultrafialovým zářením typu B (UVB), jež však není hlavním viníkem vzniku rakoviny kůže. Stojí sice za spálením kůže, ale není tak škodlivé jako UVA. V současnosti se tak často stává, že zákazník si koupí krém s vysokým ochranným faktorem, ale nedostane se mu vůbec ochrany před UVA. To by se ovšem mělo změnit.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
