"Ano, jednání pokročila, jde o naplnění dohody mezi oběma resorty," řekl Jakob a dodal, že převod akcií se nyní připravuje. Uskutečnit by se měl ještě v tomto roce. Podle Jakobových slov se k němu zřejmě ještě vyjádří vláda.
MD převodem získá významný díl akcionářských práv a bude spolurozhodovat o dalším osudu národního leteckého dopravce a případné privatizaci. Největším akcionářem však stále zůstane resort financí, který již nyní drží 57 procent. Malé podíly mají také Česká pojišťovna, hlavní město Praha a Bratislava.
Ztrátové ČSA nyní procházejí pod vedením prezidenta Radomíra Lašáka restrukturalizací a do budoucna je zřejmě čeká privatizace. "Spojení s nějakým silným strategickým partnerem ČSA nemine, není to tak velká společnost, že by měla šanci přežít sama," řekl již dříve ministr dopravy Aleš Řebíček.
ČSA loni hospodařily se ztrátou zhruba 400 milionů korun, rok předtím tratily půl miliardy. Ztrátové hospodaření se většinou připisuje předchozímu vedení Jaroslava Tvrdíka. Lašák nastoupil do firmy loni v lednu a zahájil postupnou restrukturalizaci, jejíž součástí je například prodej nákladového terminálu nebo stravovacích služeb. Letos by firma měla skončit s mírným ziskem.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
