Češi si od ledna do června přivezli z ciziny 15.668 ojetých fordů, což je více než čtyřnásobek v porovnání s tuzemským prodejem nových osobních aut značky. U renaultů, kterých bylo dovezeno z druhé ruky 13.130 aut, je tento poměr tři ku jedné. Naopak dovoz ojetin domácí značky Škoda byl proti 24.827 prodaným novým vozům zhruba poloviční. Ve stejném období lidé do země dovezli i 13 ojetých Ferrari, šest Maserati, dvě Lamborghini nebo 59 vozů značky Jaguar.
Podle ředitele Sdružení automobilového průmyslu Antonína Šípka je u dovozu ojetin alarmující zejména věková skladba dovážených vozů, kdy polovina aut je ve věku mezi pěti a deseti lety a více než čtvrtina je více než desetiletá, což souvisí s loňským zrušením osmiletého limitu pro dovážené vozy.
"Z údajů o prodeji nových a dovozu ojetých aut je patrné, že nedochází k obnově tuzemského vozového parku, ale k jeho rozšiřování a stárnutí," uvedl s tím, že od roku 1993 bylo do Česka dovezeno 1,73 milionu u ojetých aut.
Počet dovážených ojetin za letošní rok by mohl podle odhadu sdružení vzrůst o třetinu na rekordních 239.000 vozů. Prodej nových aut přitom zástupci výrobců odhadují zhruba na úrovni 135.000 vozů.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
