Firmy z holdingů Siemens, Alstom, Areva, Fuji Electric, Hitachi, Japan AE Power Systems, Mitsubishi Electric a Toshiba a Nuova Magrini se od roku 1988 téměř po celém světě dohadovaly na nabídkových cenách v tendrech na takzvané plynem izolované spínací ústrojí, aby si vždy některá z nich zakázku zajistila. V Česku jde jen v letech 2001 až 2004 o zakázky za 700 milionů. "Tato dohoda nemá co do sofistikovanosti, rozsahu a délky trvání v rozhodovací praxi ÚOHS obdoby," uvedl Pecina.
Kromě rekordní pokuty je případ zajímavý také tím, že antimonopolní úřad vůbec poprvé udělil pokuty firmám, které v Česku nepůsobí. Na kartel upozornil jeden z jeho účastníků, firma ABB. Díky tomu vyvázla bez sankce. Podniky už za stejnou dohodu pokutovala i Evropská komise.
Český antimonopolní úřad bral v úvahu jen kartel od roku 2001 do vstupu Česka do EU. Firmy se v této době účastnily například zakázek na rozvodny Mikulov, Kunovice, Kaplice, Strakonice a elektrifikaci trati Kadaň-Karlovy Vary. Firmy měly původně zaplatit pokutu 979 milionů korun, antimonopolní úřad ale později třem společnostem sankce snížil.
Celkem byly letos uhrazeny pokuty od antimonopolního úřadu ve výši 1,25 miliardy korun, kromě rekordního kartelu strojírenských firem například pokuta pro RWE Transgas a stavební spořitelny. V roce 2006 byly uhrazeny pokuty ve výši 206 milionů korun. Vybrané sankce se stávají příjmem státního rozpočtu.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
