Novela se úmyslně vyhýbá paragrafům, které jsou předmětem politických sporů i stížností u Ústavního soudu. Většina ustanovení jsou proto technického rázu. Návrh zákoníku ovšem přináší i několik věcných úprav, například že lidé od 16 do 18 let by mohli pracovat 40 hodin týdně místo nynějších 30. Podle MPSV toto ustanovení brání v zaměstnávání mladých s nízkou či žádnou kvalifikací. Opozice dala najevo, že je připravena o změnách s vládou jednat.
Zákoník by mohl začít platit v prvním pololetí příštího roku. Topolánek dnes řekl, že odložení přijetí novely tento termín neohrožuje. Zákoník by podle něj mohla schvalovat sněmovna ve zkráceném řízení. Jako nemilé překvapení označil to, že Ústavní soud bude stížnosti projednávat až v září.
Nový zákoník loni těsně před volbami prosadila i přes prezidentovo veto ČSSD spolu s komunisty. ODS usilovala o odklad. Představitelé zaměstnavatelů s kodexem nesouhlasili, odbory ho naopak vyžadovaly. Dvěma stížnostmi na zákoník se nyní zabývá Ústavní soud. Verdikt ústavních soudců chce ministerstvo práce zahrnout do další, zásadnější novely, která má pracovní právo více liberalizovat.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
