Podoba nového jízdního řádu se nyní dokončuje, hotova bude v polovině září. Na objednávce regionálních vlaků jsou dráhy dohodnuty již s téměř všemi kraji, výjimkou je pouze Ústecký kraj, který uvažuje o zrušení některých spojů. Na objednávku ministerstva dopravy vypraví dráhy šest párů nových expresů z Prahy do Brna.
"Chceme na této trase přetáhnout cestující z autobusů a aut," uvedl Kolář. Několika novinek se dočká také mezinárodní doprava. Od prosince bude jezdit nový vlak kategorie EuroNight z Františkových lázní do Budapešti a současný spoj EN pojede z Prahy místo do Wiesbadenu až do švýcarské Basileje.
Novinkou jízdního řádu bude také úplný zákaz kouření ve všech vlacích na území České republiky. To se dotkne nejen českých souprav, ale i maďarského vlaku EC Hungaria i přesto, že Maďaři o zákazu kouření zatím neuvažují.
V současné době České dráhy vypravují zhruba 7500 vlaků, z toho asi 40 procent rychlíků a expresů na objednávku ministerstva dopravy. Zbytek si objednávají kraje; vlaky vyšších kategoriích provozují dráhy na své podnikatelské riziko. MD každoročně platí za objednané rychlíky přes čtyři miliardy korun, kraje za regionální spoje ještě o miliardu více.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
