"To, co v tuto chvíli víme, je, že z energetické sítě došlo k nahodilé dodávce chvilkově většího proudu, než je v síti normálně zvykem, a z toho důvodu došlo k výpadku našich řídicích serverů a řídicích počítačů," řekl Blažek.
"Něco se v síti dělo," připustil na dotaz ČTK mluvčí PRE Petr Holubec. Podle něj to ale bylo v době, kdy už metro opět jezdilo. "My jsme zaregistrovali úplně drobnou záležitost až v 17:58," uvedl. "Takže asi to nebude mít souvislost, velmi pravděpodobně," dodal. Navíc by se prý s takto drobnou záležitostí, kterou PRE zaregistrovala, měly všechny jistící systémy metra bezproblémově vyrovnat.
Mluvčí PRE nicméně ujistil, že energetický dispečink v pondělí vypracuje podrobnou analýzu, která definitivně ukáže, zda obě záležitosti souvisely či nikoli.
Pražské metro se v sobotu zastavilo zhruba na 35 minut na všech jeho třech trasách. Vlaky na linkách A, B i C přestaly jezdit v 17:15, provoz se podařilo obnovit před 18:00. Soupravy však podle Blažka dispečeři v té době řídili pomocí radiostanic a kamerového systému, počítačové a řídicí systémy se podle něj kompletně podařilo obnovit pozdě večer.
Druhořadou příčinu sobotního výpadku metra, tedy výpadku řídicích a počítačových systémů, nyní podle Blažka zkoumají servisní organizace. Ty mají stanovit přijetí takových opatření, aby se podobná situace nemohla opakovat.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
