"I lokální manažeři už mají zkušenosti. A kromě dobrých kontaktů mají i větší cit pro lokální specifika při vedení lidí," citují Alici Punch, ředitelku české pobočky mezinárodní firmy Korn/Ferry International, která vyhledává manažery.
"U Čecha je také větší pravděpodobnost, že zůstane ve firmě déle než cizinec, který po třech až čtyřech letech pojede na další misi do jiné země," dodala Punch.
Podle HN se ale čeští manažeři pomalu stávají nedostatkovým zbožím. "Stále sem proudí zahraniční investoři, ale počet lidí na trhu, kteří jsou schopni vést firmu, se nenafoukne. Je větší konkurence, manažeři mají více nabídek a jsou tedy dražší," potvrdil Jan Bubeník ze společnosti Bubenik Partners.
Společnostem při 'lovu šéfů' podle HN nenahrává ani fakt, že po českých manažerech je stále větší poptávka ze zahraničí, zejména z východu. Například v Rusku přitom mohou být jejich platy dvakrát až čtyřikrát vyšší, píšou Hospodářské noviny.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
