Pojišťovny v roce 2006 vydělaly 14,2 miliardy Kč, což byl nejvyšší zisk v historii. Na jeho podstatném růstu se však podle asociace nejméně jednou třetinou podílely prodeje majetkových účastí některých pojišťoven.
Nárůst pojistného trhu začíná nabírat tempo v letošním roce. Pojišťovny vybraly na pojistném v prvním pololetí podle předběžných výsledků 64,9 miliardy korun, což byl meziroční nárůst o téměř šest procent. V prvním čtvrtletí rostl trh polovičním tempem. Loni pojišťovny předepsaly na pojistném zhruba 122 miliard Kč, tedy o 4,2 procenta více než v roce 2005.
Pojištěnost se bude zvyšovat s tím, jak budou lidé v Česku bohatnout, řekl ČTK analytik Patria Finance David Marek. Příkladem mohou podle něj být auta. "V případě staré škodovky se obvykle setkáme s povinným ručením, u luxusních aut i s havarijním pojištěním," dodal. S bohatnutím populace roste význam majetkových pojištění, protože lidé si začnou více chránit svůj rostoucí majetek, souhlasil ředitel poradenské společnosti Partners Group Tomáš Prouza.
Prouza míní, že ČR průměr EU v nejbližších deseti letech nedostihne. V západní Evropě má podle něj pojištění dlouhou tradici a lidé rozumí tomu, k čemu pojištění opravdu slouží. "U nás se často pojištění falešně prodávalo jako "takové lepší spoření" a lidé tak neví, proč investovat do ochrany své budoucnosti," poznamenal. Posílení pojištění by prý pomohlo především intenzivní vysvětlování přínosů různých druhů pojištění a zdravotní reforma, která by otevřela trh se zdravotním pojištěním.
Pojišťovny zaznamenávají letos především zvýšený zájem o produkty investičního pojištění, uvedla asociace. Nárůst v této oblasti pojištění prý reálně odráží dlouhodobý trend přesunu zájmu spotřebitelů od konzervativních pojistných produktů k investičním. Současně podle ČAP dochází k přesunům jednorázových zdrojů z ukončených pojistných smluv do jejich investičně orientované varianty.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
