"Ještě v letošním roce chceme zažádat o vydání stavebního povolení. S vlastní realizací tohoto závodu počítáme v příštím roce," řekl deníku Ivo Filla, ředitel společnosti Koragro se sídlem v Měříně, která má zájem vybudovat závod na výrobu bioetanolu v Kojetíně.
Zástupci města záměr investora uvítali. "Slibujeme si od toho částečné řešení nezaměstnanosti, která je v našem regionu vysoká," řekl listu místostarosta Kojetína Jiří Šírek.
Nový závod má vyrůst v lokalitě mezi Kojetínem a příměstskou části Popůvky. Pozemky zde vykupovala společnost od města a soukromých vlastníků už před několika lety. Podle slov kojetínského starosty velký přínos bude mít vznik závodu na výrobu bioetanolu zejména pro zemědělce. "Měli by tak zajištěný odbyt pro své produkty, což má pro ně obrovský přínos," řekl deníku starosta Kojetína Mojmír Haupt. Biolíh se může pálit z obilí nebo například z cukrové řepy.
O výrobu bioetanolu měl zájem v Kojetíně také místní Moravský lihovar. Ten sice na stavbu závodu v areálu lihovaru získal už před dvěma lety stavební povolení, tento záměr však zatím odsunul. Výrobou bioetanolu by se chtěl v budoucnu zabývat na Přerovsku také cukrovar v Prosenicích. Ten výstavbu závodu plánuje v areálu cukrovaru, kde by částečně využil stávající objekty. Podle zástupců cukrovaru by v novém provozu mohlo najít uplatnění 40 až 50 zaměstnanců.
Přimíchávání biosložek do paliv v ČR je povinné od 1. září letošního roku. Do motorové nafty se bude od září přimíchávat metylester řepkového oleje, zkráceně MEŘO. Bioetanol neboli biolíh se bude od ledna 2008 přidávat do motorových benzínů. Přimíchávání biopaliv do pohonných hmot má snížit závislost ČR na dovozu ropy, přispět ke zlepšení ovzduší, a také přinést odbyt zemědělské produkce. Nahrazení části fosilních paliv biopalivy vyžaduje po členských zemích Evropské unie.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
