Brown zdůraznil, že odpovědí na globalizaci nemůže podle jeho názoru být protekcionismus. Rozvojové země kromě toho podle něj už dávno nepřitahují jen nekvalifikovanou výrobu, ale stále více vyspělých výrobků a služeb a vychovávají špičkové odborníky. I země jako Británie proto musejí usilovat o zvyšování kvalifikace své pracovní síly. Proto nesmí změnám bránit, ale naopak je přijmout a zvládnout.
Brown navrhl pět konkrétních změn, které podle něj mohou přinést poměrně rychle práci asi půl miliónu Britů. Premiér řekl, že vzhledem k tomu, že dnes je v Británii více volných pracovních míst, než je lidí, kteří hledají práci, není bariérou pro plnou zaměstnanost nedostatek pracovních míst, ale nedostatek kvalifikace. Pro zahraniční zaměstnance kvalifikace v první řadě znamená zvládnout na potřebné úrovni angličtinu.
Dnešní projev byl pro Browna první na sjezdu TUC poté, co letos v létě převzal úřad od Tonyho Blaira. Odbory Blairovi vždy vyčítaly, že modernizuje příliš a příliš rychle, ale Blair jim vždy připomínal, že vládne i v jejich zájmu a že jako první premiér prosadil například minimální mzdu.
Brown měl u odborů lepší postavení, ale svým záměrem zvyšovat mzdy ve státním sektoru pomaleji, než roste inflace, vyvolal skutečné rozhořčení, které se projevilo už v několika menších stávkách. Jedna z velkých odborových ústředen dnes oznámila, že uvažuje o odpojení od vládní Labouristické strany, kterou britské odbory tradičně podporují volebně i finančně.
"Dovolte, aby k vám byl upřímný," řekl Brown ve svém dnešním projevu, "mzdová disciplína je základem k předcházení inflace, k udržení růstu a vytváření pracovních míst."
Odbory nesouhlasí ani s tím, že se Británie z Brownova rozhodnutí nepřipojí k evropské chartě základních práv, která zakotvuje mimo jiné kolektivní vyjednávají zaměstnanců se zaměstnavateli.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
