Hypotékou na 120 procent je možné financovat pouze nemovitostí se zástavní cenou minimálně dva miliony korun a pro klienty s měsíčním příjmem převyšujícím 100.000 korun. "Díky těmto podmínkám se neobáváme rizika, které plyne z toho, že poskytujeme úvěr na více, než je cena nemovitosti," uvedl Kofroň s tím, že podobný typ produktu požadovali po bance právě movitější zákazníci.
Riziko v poskytování takové hypotéky vidí Hypoteční banka, a proto podle jejího mluvčího Davida Sahuly takovou nabídku zatím neplánuje.
Jako standardní produkt takovou hypotéku nemá ani Česká spořitelna. "V individuálních případech lze ovšem s klientem domluvit hypotéku i na více než 100 procent hodnoty zastavované nemovitosti," uvedla Kristýna Havligerová z tiskového oddělení České spořitelny.
Trend zvyšování úvěru vzhledem k zástavě bude ovšem podle analytika serveru Investujeme.cz Petra Zámečníka pokračovat a přistoupí k němu i další banky. Napomáhá tomu podle něj dobrá platební morálka uživatelů hypotečních úvěrů.
"Je třeba si ovšem uvědomit, že jde o hodnotu nemovitosti odhadnutou nezávislým smluvním odhadcem, která je určena jako dlouhodobě udržitelná cena - a bývá tak velmi často nižší než současné tržní ceny nemovitostí," upozornil Zámečník. Pokud si podle něj klient koupí například byt v Praze za tři miliony korun a odhadce banky odhadne jeho hodnotu na 2,5 milionu korun, získá při stodvacetiprocentní hypotéce pouze prostředky na pořízení bytu.
Podobnou nabídku na trhu jako Raiffeisenbank má na trhu developerská společnost Skanska společně s Komerční bankou, u které je 20 procent nad hodnotu nemovitosti určeno na vybavení bytu. Navíc takovou hypotéku získá pouze klient, který si kupuje nemovitosti od společnosti Skanska. Hypotéku, jež kombinuje peníze na nemovitost i její vybavení, nabízí na trhu již více bank, například i Hypoteční banka a Raiffeisenbank.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
