Celkem 48 letů zruší švédská součást SAS, zatímco dánská část ruší 180 letů. Majitelem společnosti jsou vlády Švédska, Dánska a Norska. Zákaz letů firmu denně přijde až na 15 milionů švédských korun, v přepočtu tedy asi 45 milionů Kč za každý den.
V průběhu minulého týdne zápolila s technickými potížemi dvě letadla, která SAS využívá. Obě měla při přistávacím manévru problémy s podvozkem, takže musela přistát takzvaně "natvrdo". Jeden incident se odehrál v Dánsku a druhý v Litvě, nikomu se ale nic vážného nestalo.
Mluvčí SAS řekl, že dopravce nyní čeká na stanovisko Evropské agentury pro bezpečnost letectví (EASA). Ta by měla mít poznatky o tom, zda výrobce letadel Dash, což je kanadská společnost Bombardier, už zjistila příčinu problému.
Zástupce švédského úřadu pro civilní letectví Bo Eckerbert agentuře Reuters řekl, že EASA na úterý svolala schůzku. Na té se rozhodne, zda lze problém považovat za vyřešený a stanoví se další kroky. "Zatím je brzy cokoli předjímat, ale zatím to vypadá, že není nutné přijímat žádná zásadní opatření," řekl Eckerbert.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
