Pětačtyřicetimiliardový příspěvek státu je zhruba o 25 miliard nižší než letos. Naopak příspěvek Evropské unie se příští rok téměř ztrojnásobí. Ve větší míře se totiž začnou čerpat peníze v rámci operačního programu Doprava. Podle premiéra Mirka Topolánka bude fond příští rok hospodařit vůbec s největší částkou v historii.
Na poklesu příjmů fondu dopravy od státu příští rok má lví podíl končící privatizace, která byla dosud hlavním zdrojem peněz na dopravní stavby. Výpadek se snaží stát zachránit přímou dotací ze státního rozpočtu ve výši 25 miliard.
V letech 2009 a 2010 by měl být podle návrhu MD základní rozpočet fondu dopravy stejný, tedy 45 miliard korun. Z fondů EU by ale mělo přitéci každoročně ještě o téměř deset miliard více než v roce 2008.
Většinu peněz z rozpočtu SFDI spolkne výstavba dálnic a rychlostních silnic. Mezi priority patří podle MD například dostavba dálnice D8 přes České středohoří nebo dálnice D1 mezi Vyškovem a Lipníkem nad Bečvou. V železniční dopravě jsou to především koridory do Českých Budějovic a Plzně.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
