Slevy by mohly platit od ledna 2009, míní Hromíř. Česmad o tom chce jednat s ministerstvem dopravy.
Mýtné platí od začátku roku na rychlostních komunikacích nákladní auta o celkové hmotnosti 12 a více tun. Systém zvedl náklady českých dopravců v průměru o několik procent, u vnitrostátních dopravců je to až 13 procent, spočítal Česmad. Pro koncové zákazníky to většinou znamenalo zvýšení cen. "Autodoprava je velmi závislá na nákladech," připomněl Hromíř.
Sdružení tvrdí, že by množstevní slevy byly výhodné hlavně pro české autodopravce. "Bylo by dobré zvýhodnit ty, kteří do koše, ze nějž se opravují dálnice, přispívají více," podotkl Hromíř. Odmítá, že by šly slevy proti smyslu mýta, které stát zavedl právě za používání dálnic. Podle Česmadu zůstane v celém systému i tak zachována výkonovost.
Dokazují to prý i podobné modely v jiných zemích. Třeba v Itálii mohou dopravci požádat o slevu, vláda každý rok rozhodne o celkovém objemu slev a se zpožděním ji dělí mezi dopravce. Naopak ve Francii dostávají autodopravci slevy vždy při měsíčním vyúčtování.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
