Třeba ve Vietnamu teď tuzemské podniky uzavřely kontrakty za téměř 70 miliard korun. Energetické strojírny dodávají své zboží často do Ruska, a to po mnohaleté přestávce. I do jižní Ameriky Češi dřív hojně vyváželi strojírenskou produkci, návrat se jim ale zatím tak moc nedaří.
Brazílie je pro české podniky teritorium stále ještě těžko uchopitelné, míní Jukl. "Je to ale jen otázka prvních úspěchů," ujistil. Brazilská kancelář má zatím na celkových úspěších agentury asi dvou až tříprocentní podíl. Třeba Rusko tvoří asi 60 procent. Vývozci podle CzechTade musí pro jihoamerické trhy upravit svoji marketingovou strategii.
CzechTrade má nyní 32 poboček. V Americe má na jih od Spojených států jen pobočky v Mexiku a Brazílii, o dalších teď neuvažuje. Pro agenturu je prioritou Vietnam, kancelář by tam měla fungovat od poloviny listopadu.
CzechTrade se chce podle Jukla zaměřit především na oblasti, kde už má výsledky. Proto například plánuje, že v 19 svých pobočkách vytvoří takzvaná tréninková centra pro začínající vývozce. Firmy by tak mohly mít v začátcích působení v cizí zemi jisté zázemí, popsal mluvčí agentury Aleš Řiháček. V Česku zase odborníci na vývoz chystají takzvané kurzy úspěšného exportéra, kde chtějí zástupcům firem radit s jejich konkrétními exportními projekty.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
